חוות דעת מומחה תמלול – תצהיר תמלול

תביעה משפטית הינה חוויה מסובכת ויקרה למדי, גם עבור תובע וגם עבור הנתבע, כך שבמידה ואתם כבר מגיעים לבית המשפט בבקשתכם לעשיית דין צדק, תרצו להיעזר בכל הכלים העומדים לרשותכם, על מנת שהצדק אכן ייעשה. מתעניינים בהגשת תמלול לבית משפט? וודאי תצטרכו להצטייד בחוו"ד מקצועית, תצהיר תמלול – המשיכו לקרוא… בחלק מהמקרים, בידיכם ראייה מוקלטת העומדת לזכותכם ומוכיחה את טענתכם, אולם, כהקלטה היא איננה שווה הרבה, ולכן עליכם לצרף אליה תמליל שנעשה על ידי חברת תמלול מקצועית. נוסף על שני אלה, על פי דרישת החוק לצורך קבלת הקלטה שיחה כראייה קבילה, יש צורך בצירוף תצהיר תמלול המכיל חוות דעת מומחה תמלול, המאשר כי תוכן התמליל (פרוטוקול השיחה המוקלטת) זהה בכל פרט לתוכן הנשמע בשיחה המוקלטת.

מהו תמליל חוקי ומדוע הוא נדרש בבית משפט?

תמליל הקלטה נדרש במשפט בכל עת שבאפשרותו לתת עדות מסייעת כלשהי, דרך אינטראקציה ורבאלית שהתרחשה שלא בשיחת פנים אל פנים, אלא קו טלפון, בשיחה בטלפון נייד וכן הלאה. מאחר ובבית המשפט לא תושמע ההקלטה אלא יוצג רק תמליל השיחה, היחס אל תמליל שיחה זה הוא כאל ראייה לכל דבר, ובשל כך חלים עליו חוקים מסוימים, שמטרתם לוודא את מהימנותו: תמלול השיחה חייב להיעשות רק על ידי חברת תמלול מקצועית, המנוסה בהגשת תמלילים ובהגשת תצהיר תמלול הנערך ע"י מומחה תמלול. תמליל ההקלטה המודפס יישא נתונים רבים ככל האפשר על ביצוע ההקלטה (כמו הדוברים בה, מועד ביצועה, האמצעי בו היא בוצעה וכד') וימוספר בשורות ובעמודים, שיאפשרו התייחסות מדויקת אל הנאמר בהקלטה במהלך המשפט (למשל "עמוד 1 שורה 3"). הקלטת השיחה עצמה, אמנם, איננה מושמעת בבית המשפט, אולם היא מוגשת לו, יחד עם תמלילה. על מנת לאשר את חוקיותה וקבילותה, יצורף אליה תצהיר תמלול הכולל חוות דעת מומחה תמלול.

מהי חוות דעת מומחה תמלול \ מהו תצהיר תמלול

חוות דעת זו הינה חוות דעת מקצועית שמטרתה להעיד על האותנטיות של התמליל, ועל כך כי לא בוצעו לא בהקלטה* ולא בתמליל שום שינויים אשר עלולים לפגוע במהימנותם וביכולת שלהם לסייע לבית המשפט להגיע להחלטה הנכונה. חוות דעת כזו רשאי לתת רק אדם/חברה שהינם בעלי התמחות בתמלול הקלטות, שלרשותם עומד ציוד תמלול מתקדם שמטרתו למנוע טעויות בפרשנות ולהבטיח דיוק ברמה גבוהה. כמו כן, לא כל מתמלל או חברת תמלול מודעים למאפייני החוק ולדרישות בית המשפט, לכן, חשוב מאד לוודא זאת מראש.

*הערה קטנה:

מאחר, וההקלטה עצמה איננה מבוצעת על ידי חברת התמלול, ההצהרה הנכללת בחוות הדעת \ בתצהיר התמלול מתייחסת אך ורק למה שנעשה עם ההקלטה והתמליל מרגע שהגיעה ההקלטה לידי חברת התמלול המקצועית ולא לפני כן. יחד עם זאת, על מנת למנוע מצב בו ההקלטה נפסלת כראייה, יש לוודא כי ההקלטה נעשתה על פי כל תכתיבי חוק האזנות הסתר תשל"ט-1979.

בשורה התחתונה:

בבית המשפט אין מקום לטעויות – תמלול רשלני, תמליל המוגש שלא על פי הדרישות, או מוגש ללא תצהיר תמלול וחוו"ד מומחה, לצד סיבות רבות נוספות הנוגעות להקלטה ולתמלולה, עלולות לגרום לכך שהראייה המוקלטת שלכם תיפסל. חברת תמלול מקצועית וחוות דעת מומחה המצורפת אליה יכולות למנוע את עגמת הנפש ובזבוז הזמן והכסף. יש לכם הקלטה שאתם רוצים להציג בפני שופט? הגשת תמלול לבית משפט, כאמור, צריכה להתבצע כראוי ובצירוף כל המסמכים הנדרשים, ביניהם – חוות דעת מומחה לתמלול משפטי. רגע לפני שאתם מזמינים תמלול מחברה זו או אחרת, בדקו שאתם מקבלים לצד תמליל השיחה חוות דעת מקצועית ממומחה תמלול.

חוות דעת מומחה תמלול

בין לקוחותינו

קבלו הצעת מחיר לפרויקט תמלול בכל מקום בארץ. נציגנו זמינים עבורכם >>>

Call Now Button