תמלול משפטי נוכח באינספור תיקים אשר דנים בהם בבתי המשפט בישראל, אם מצד ההגנה, אם מצד התביעה. כשנמצאים בהליך כה חשוב כמו איסוף ראיות משפטיות, לעבודת תמלול תפקיד מכריע שעשוי להטות את כף המאזניים ואף לעיתים לחרוץ את הדין. שירות תמלול משפטי מציע העברת הקלטות של שיחות לטקסט כתוב, וזאת לצד עמידה בכל דרישות מערכת המשפט.

שירותי תמלול הפכו נפוצים יותר ויותר במרוצת השנים, ומשתמשים בהם רבים, הן אנשי מקצוע כמו עורכי דין, חוקרים ומגשרים, והן אנשים פרטיים. הטכנולוגיה כיום מציעה שפע של דרכים להקליט שיחות בפשטות, לכן כלל לא מפתיע שאנו רואים עלייה בפניות המבקשות לבצע המרת הקלטות לטקסט מוקלד על גבי הנייר.

כוחה של הקלטה כתובה בהליך משפטי

מילים, יש להן כוח רב עצמה, וכאן וודאי אין צורך בהרחבה. מילים יכולות לבנות עולמות ובאותה נשימה גם להחריבם. העוסקים בעולם החוק שואפים לעשות צדק כשיש מחלוקות בין גופים שונים, ולהוציא אמת אחת לאור אל מול השופט.

כאמור, רבים כיום עושים שימוש בהקלטת שיחות שמטרתן לקחת חלק מהליך משפטי כראייה, לעיתים ראייה מרכזית לעיתים אף מכרעת. אם כך, מדוע שלא תיהנו גם אתם מהיתרון אשר מקנה שירות תמלול משפטי מקצועי? טרחתם והקלטתם שיחות חשובות? דעו שתוכלו לעשות בהן שימוש רק לאחר המרתן למסמך כתוב, כשהן מוצגות בצורת תמליל משפטי חוקי וקביל.

מבחן קבילות הקלטה

מערכת המשפט היא גוף מורכב ונוקשה, מרכזי, חשוב ומכריע בהליכים משפטיים. לכן, לא כל מי שבידיו הקלטה יוכל לעשות בה שימוש כראייה. כאמור, למילים יש כוח רב אך בכדי שנוכל לעשות שימוש בשיחות שהוקלטו יש לעמוד במבחן קבילות הקלטה שתוצאותיו תכרענה, האם ניתן להציג את השיחה המוקלטת כראייה קבילה, הקלטה בעלת משקל ראייתי גבוה.

מתי הקלטה קבילה?

פסק דין ע"פ תיק 869/81 קובע בין היתר מתי יש להקלטה משקל ראייתי והיא קבילה לשמש כחלק מתיק משפטי, להלן 6 תנאים חשובים מתוך פס"ד בהם יש לעמוד על מנת שבית המשפט יקבל את תמלול ההקלטה:

  • הגורם המתמלל: איש מקצוע אשר מתמחה בהגשת תמלול הקלטות לבית המשפט, בעל ניסיון בתמלול משפטי ויכול לספק הוכחות לכך כולל תצהיר כנדרש.
  • הקלטה נאמנה למקור: השיחה שבהקלטה תומללה במלואה כפי שהיתה, ללא סילוף הדברים, שינוי סדר הנאמר בשיחה ו\או השמטה של חלקים ממנה.
  • אותנטיות השיחה: דבריו של המוקלט הוקלטו ללא התערבות צד שלישי, נאמרו בטבעיות ולא נכפה עליו דבר בכדי שיאמר כך או כך.
  • תקינות אמצעי ההקלטה: יש להוכיח כי האמצעי שאיתו הוקלטה השיחה תקין ויכול להקליט שיחה מלאה ללא הפרעות.
  • הקלטה חוקית: תמלול השיחה בוצע מתוך הקלטה שנערכה בכפוף לחוק האזנות סתר.
  • זיהוי הדוברים בשיחה: ישנו זיהוי מלא של הדוברים בהקלטה.

ההקלטה יכולה לשמש כראייה, מי עושה תמלול שלה?

כעת, כשאנחנו יודעים שהקלטה שנמצאת בידנו עומדת בכל התנאים שמציב בית המשפט, ותמלול התוכן שבה יכול לשמש כראייה בתביעה, יש להעביר את ההקלטה לחברת תמלול המתמחה בביצוע תמלול משפטי מקצועי וחוקי.

צרו קשר על מנת לקבל את כל הפרטים והמחירים עבור תמלול ההקלטה, בכדי שתוכלו להגיש אותה כראוי ובאופן תקין בפני שופט כחלק מהליך המשפט שמתנהל.

המאמר מציג מידע כללי בלבד ואינו מהווה ייעוץ משפטי ו\או תחליף לייעוץ משפטי ואינו מהווה המלצה לפעול בדרך זו או אחרת או להימנע ממנה.

חשוב ! בטרם נקיטת פעולה \ הקלטת שיחה לבית המשפט, מומלץ לפנות לעורך דין מומחה בדיני ראיות ע"מ לקבל הנחיות מפורטות כיצד יש לפעול נכון על מנת לבצע הקלטה שתהיה קבילה ויהיה ניתן להציגה בפני שופט.

תמלול משפטי

  • האמור אינו מהווה המלצה או תחליף לייעוץ איש מקצוע רלוונטי
Call Now Button