תמלול האזנות סתר

תוכן העיניינים

הקלטות סתר הן הקלטות שמבוצעות ללא ידיעתו של לפחות אדם אחד שקולו מוקלט. הסיבות לביצוע הקלטות סתר הן מגוונות, אך לרוב המניע העיקרי הוא החתירה לצדק והוצאת האמת לאור, כראיה בהליך משפטי או חקירה שמתנהלת על המוקלט.

האזנות סתר הן תחום מורכב יחסית מבחינה משפטית, ולכן יש להבין ראשית מה הן הקלטות חוקיות ומה הן הקלטות לא חוקיות. ובכן, בישראל התחום של האזנות סתר מוסדר על ידי חוק האזנת סתר שנחקק בשנת 1979 ושעבר תיקון נרחב בשנת 1991.

מה הן הקלטות סתר חוקיות?

ישנה אבחנה חוקית בין האזנות סתר, למטרות שמשרתות את ביטחון המדינה, ובין האזנות או הקלטות סתר אשר מטרתן למנוע עבירות פליליות או לגלות ולאתר עבריינים. כשמדובר על האזנות שנועדו להגן על ביטחון המדינה, הן מבוצעות על ידי שירות הביטחון הכללי, או על ידי אגף המודיעין הצה"לי.

התוקף החוקי של ההאזנות הללו ניתן על ידי שר הביטחון או ראש הממשלה באופן בלעדי, אך במקרים מסוימים ניתן להאזין לשיחות גם ללא אישור הדרג המדיני. מדובר בעיקר על מקרים דחופים וגם בהם, דרוש אישור של ראש השב"כ או ראש אגף מודיעין. צה"ל מתיר האזנות כמעט לכל הטלפונים הצה"ליים בקלות יחסית על ידי אישור של קצין קשר ותקשוב ראשי.

ההאזנות אשר מיועדות למטרת מניעת עבירות או גילוי עבריינים, מבוצעות על ידי המשטרה או גופים אחרים שמוסמכים לכך, כגון הרשות להגבלים עסקיים או הרשות לניירות ערך למשל. הפיקוח עליהן מבוצע על ידי שופט בבית המשפט המחוזי, אך במקרים דחופים ניתן לבצע אותן גם עם אישור של המפקח הכללי של משטרת ישראל.

תמלול האזנת סתר – רק לצד החוק

כפי שיש הקלטות שבוצעו בסתר לצורך מטרות שונות והן חוקיות, יש גם צד שני למטבע, המורה על ההקלטות שאינן חוקיות בישראל. למעשה, רוב המקרים החוק אינו מאשר, אחרי הכל מדובר בחדירה למרחב הפרטי של המוקלט. רק כאשר ישנו אישור חוקי לדבר, ניתן לפעול בנדון. כל עוד אין אישור לתמלול הקלטות האזנות בסתר, יחשב הדבר לעבירה על החוק, ואף צפויים עונשים לעוברים על חוק האזנת סתר.

מה זה בעצם תמלול של האזנת סתר?

תמלול הוא למעשה העברה של שמע לטקסט כתוב. תמלול האזנות סתר היא השיטה בה משתמשים כדי לקחת את השיחות המוקלטות, ולהמיר אותן למסמך כתוב שניתן יהיה לקרוא באופן ברור ומובן. (עוד על האזנות סתר הקליקו כאן).

כאשר עושים שימוש בתמלול הקלטות בבית המשפט למשל, מקובל לקרוא את השיחה ולא להאזין לה, דבר שעלול להיות מסורבל, לא נוח ולעתים גם לא מובן. כמובן שהטקסט הכתוב צריך להיות מגובה בהקלטה, אך כיום לא ניתן להשתמש בהקלטה לבדה, והיא תמיד צריכה להיות מגובה בטקסט כתוב.

תמלול מוכר כראיה?

הפתגם "החיים והמוות ביד הלשון" משחק תפקיד מרכזי בכל הקשור לתחום של תמלול משפטי של האזנות סתר. שירותי תמלול לא איכותיים יכולים לשנות את המשמעות של דברי המוקלטים בשיחה. כך למשל המילים "אינו" ו"הינו" הן מילים בעלות מצלול דומה, אך בעלות משמעות הפוכה לחלוטין, ודוגמאות כאלו ישנן בשפע. אי לכך, אם כבר הצלחתם להשיג הקלטה איכותית פחות או יותר, אל תתפשרו על פחות משירותי התמלול הטובים ביותר שיש לביצוע עבודת התמלול.

יש לכם הקלטה שצריכה לעבור עבודת תמלול? מוזמנים למלא את הפרטים בטופס מעלה, בהתאם לעבודה שבה אתם מעוניינים, ותקבלו תוך מספר דקות עד 5 הצעות מחיר עבור עבודת התמלול ללא תשלום וללא התחייבות. שולחים פרטים, מבררים מחירים, ומזמינים תמלול הקלטות מקצועי במחיר המתאים לכם ביותר. 

תמלול הקלטות מחיר

  • אין לראות באמור לעיל המלצה, חוות דעת או תחליף לייעוץ מקצועי

בין לקוחותינו

קבלו הצעת מחיר לפרויקט תמלול בכל מקום בארץ. נציגנו זמינים עבורכם >>>
Call Now Button