הנגשת סרטונים באמצעות תמלול

תוכן העיניינים

חוק שידורי טלוויזיה (כתוביות ושפת סימנים) התשס"ה-2005 אמנם הסדיר את הנגשתם של משדרי הטלוויזיה לקהל בעלי המגבלות מאז שנת 2006, אולם, כיום, בעידן הניו מדיה, הטלוויזיה ומשדריה אינם האפיק היחיד דרכו זורם המידע המצולם ונחשף לעינינו. ישנם אתרי תכני וידיאו ייעודיים (כיוטיוב), סרטוני וידיאו באתרים עסקיים וארגוניים, אתרי הרצאות מצולמות (כ-TED), ערוצי מצגות הנלווים לרשתות חברתיות (כ- Slideshare של לינקדאין) ועוד כהנה וכהנה ערוצים ואתרים בהן נדרש התמלול. הופעתו על המסך נחלקת לשתי צורות – מצבים בהם הכתוביות סמויות וניתנות להפעלה על ידי בעל המגבלה (או האדם הנזקק להן בשל אי שליטתו בשפה בה מוצג החומר), ומצבים בהם מדובר ב"כתוביות צרובות" אשר מוצמדות לתוכן המושמע ולסרטון באופן קבוע.

תמלול ונגישות סרטונים – מה יחסו של החוק הישראלי?

בחודש מרץ 2013, פורסם תקן ישראלי ת"י 5568 שמטרתו להתוות קווים מנחים לנגישות תכנים באינטרנט, על פי הנחיות הנגישות של איגוד האינטרנט הבין-לאומי W3C. על פי תקן זה, חלות על מפעיל אתר אינטרנט הפונה לציבור הרחב, החובות הבאות (בהתאם לרמת הנגישות הנדרשת מאופי האתר):
  • הוספת תמלול לקבצי אודיו המוקלטים מראש
  • הוספת תמלול לסרטוני וידיאו המוקלטים מראש
  • הוספת כתוביות לסרטוני וידיאו המוקלטים מראש
  • הוספת כתוביות לווידיאו המשודר בשידור חי
  • הוספת תיאור קולי של ההתרחשויות הוויזואליות בסרטוני וידיאו
על פי תקן זה, לא חלה החובה להטמיע תרגום לשפת הסימנים, אלא באתרים המחויבים ברמה AAA. אמנם, הנגשת סרטונים באמצעות תמלול, במקרים רבים מחויבת בחוק, אך לא נשכח שיש לה גם יתרונות רבים, אותם, בעלי האתרים עלולים להחמיץ. מהם היתרונות? בואו נמשיך..

יתרונות התמלול בהנגשת סרטונים המופיעים באתרים

מובן מאליו, כי גם מהאספקט העסקי, בעליו של אתר ירצו להעניק לגולשים באתרם את חווית המשתמש המרבית, ובכך, התמלול יכול לסייע להם. בנוסף לכך, הנגשת הסרטונים ע"י תמלול מסייעת בהרחבת מעגל החשיפה ובהגדלת מספר העוקבים של העסק ברשתות החברתיות כמו ערוץ היוטיוב או עמוד הפייסבוק העסקי, מאחר והמידע הופך נגיש יותר למספר רב יותר של גולשים. בניגוד לסוגיות אחרות, בהן ישנה התנגשות בין טובתם ונוחותם של הגולשים האנושיים, לבין הקווים המנחים לאופטימיזציית אתרים במנועי החיפוש, במקרה זה, האינטרסים אחידים – גם מנקודת המבט של קידום במנוע החיפוש של גוגל, תמלול סרטונים מקנה לאתר נקודות זכות. מאחר, וכידוע, גוגל אוהדת תכנים ייחודיים, תמלול הסרטון יוצר טקסט-תוכן ייחודי ומקורי, שמעלה את ערכו של האתר בעיני ענקית החיפוש.

בשורה התחתונה: תמלול סרטונים זה כדאי.

הנגשת סרטונים באמצעות תמלול מקצועי, מהימן ואמין איננה משהו שבעליו של אתר צריך לעשות רק משום שהוא מחויב לכך על פי החוק. בצד דרישתו (המוצדקת) של החוק, לתמלול כזה ישנם יתרונות לא מעטים, אותם רצוי להכיר – מביסוס תדמית מתקדמת ונאורה יותר ועד להרחבת החשיפה לה זוכה הסרטון (וכתוצאה מכך – גם העסק).

בין לקוחותינו

קבלו הצעת מחיר לפרויקט תמלול בכל מקום בארץ. נציגנו זמינים עבורכם >>>
Call Now Button