האם מותר להקליט שיחה ללא ידיעת המוקלט

תוכן העיניינים

להצעת מחיר לעבודת תמלול חייגו  050-9695276

האם הקלטת שיחה ללא ידיעת הצד השני מותרת?

הסיבה להאזנת סתר ברורה: רצון וניסיון להשיג הודאה או אמירה שתשמש להפללת אדם ולהרשעתו או לזיכויו. הקלטת שיחה עם אדם עשויה להביא ראיה שתסתור או תפריך את גרסתו של גורם שאתם מצויים בהליכים משפטיים או מתכוונים להגיש נגדו תביעה בבית המשפט.

כיום כשלכל מכשיר סלולר ישנן אינספור אפליקציות שיכולות לבצע הקלטת שיחה בקלות ובדרך כלל גם ללא עלות, לא צריך לחשוב פעמיים האם להקליט שיחה זו אחרת לשימוש מאוחר יותר בדברים שנאמרו. כשההקלטות מתבצעות לפי החוק, פעולה של הקלטת שיחה ומאוחר יותר תמלול שלה והגשה כחלק מתיק תביעה, היא בעלת חשיבות גדולה ולעיתים מכרעת כשניתן להשתמש בתמלילים כראיה קבילה.

רבים שואלים, ובצדק, האם מותר להקליט שיחה ללא ידיעתו של המוקלט? האם מותר להקליט שיחה המתנהלת בין שני אנשים? האם הקלטת שיחה ללא ידיעת הצד השני היא חוקית? שאלות חשובות ועוד יותר חשוב להבין את ההשלכות של ההתנהלות.

האם מותר להקליט שיחה בין שני אנשים?

על פי חוק האזנת סתר התשל"ט-1979 כאשר מתבצעת שיחה בין שני אנשים ואדם שלישי מקליט אותה ו\או מאזין לה כאשר שני האנשים לא מודעים לדבר מתבצעת עבירה על החוק. במידה ונערכת שיחה בין שני אנשים ואחד מהדוברים מקליט אותה, אין עבירה על החוק, גם במקרה והצד השני בשיחה אינו מודע לדבר ההקלטה.

כמו בכל עניין משפטי אין כאן שחור ולבן, ויש לבדוק היטב את דברי החוק לפני שפונים להקליט שיחות. יש מקרים בהם הקלטה ותמלול שיחה הן פעולות חוקיות ולא נחשבות כהאזנות סתר, וישנם מקרים שבהם הדבר אסור ואף נחשב כעבירה פלילית בעלת השלכות מורכבות.

לא כל האזנה היא בהכרח האזנת סתר

כאמור, לא כל הקלטת שיחה ללא ידיעת המוקלט ולאחר מכן תמלול שלה היא בהכרח האזנת סתר. דברי החוק קובעים שהאזנת סתר היא "האזנה ללא הסכמה של אף אחד מבעלי השיחה". נשאלת השאלה, מי הוא בעל השיחה? והתשובה על כך הוא – המדבר, מי שאליו מיועדת השיחה. המשדר מכונה מי שהמסר שאליו מכוונים הדברים בשיחה מועברים אליו. במידה ואתם משתתפים בשיחה, ונשאלת השאלה האם מותר להקליט שיחה ללא ידיעת המוקלט התשובה עבורכם היא שאתם יכולים להקליט כל מי שמשתתף בשיחה ללא ידיעתו ובכל זאת לא לבצע עבירה על חוק האזנות סתר.

חשוב לציין, כי ישנם מקרים שהדבר אסור גם בקרב אנשי מקצוע כמו חוקרים פרטיים ועורכי דין, שעלולים אף הם להישפט לחמש שנים של מאסר בפועל במידה ומתבצעת האזנה שלא כחוק. בנוסף, אי שימוש במכשיר הקלטה של מי שמקשיבים לשיחה מבלי להיחשף לעיניהם של המשתתפים בה, הופך את ההאזנה לכזאת שאינה נחשבת להאזנת סתר. בנוסף, די בהסכמת אחד מהמשתתפים בשיחה להקלטתה כדי שהמקליט לא ייחשב למאזין בסתר גם אם שאר המשתתפים לא יודעים כי הם מואזנים ומוקלטים.

האם מותר להקליט שיחה ללא ידיעת המוקלטיש לכם שיחה מוקלטת?

טקסט.דוט.קום חברת תמלול המתמחה בתמלול משפטי לבית משפט, תמלול שיחות מוקלטות במחירים נוחים ומשתלמים… צרו קשר כעת לבדיקת מחירים ללא התחייבות!

הקליקו למחיר תמלול מהיר >>>

הנהלים הם ברורים

כדי לבצע האזנת סתר נדרש אישור מיוחד של הרשויות. האישור לא ניתן לאף גורם באופן גורף, ובטח ובטח שלא בכל תנאי. יש חשיבות רבה גם להקלטה גלויה הנערכת בהסכמה. כתיעוד המהווה חלק מהכנות לקראת הליך משפטי, יש לגבות את ההאזנה ברישום מסודר של תוכנה ועבודה של חברת תמלול מקצועית שיודעת לבצע את המלאכה בקפידה, דבר שיכול להתבצע בדיוק ובמיומנות רבה באמצעותה. בנוסף, חשוב לוודא כי ההקלטה מתבצעת באיכות טובה ונקייה מרעשי רקע, עובדה שתקל על המתמללים להמיר את קלטת השמע למסמך כתוב.

לא אחת מוצאים עצמם אנשים מהלכים על החבל הדק שבין הרצון להשיג הודאה או ראיה התומכת בגרסתם "בכל מחיר" לבין ההבנה, כי הם עלולים להיתפס עוברים על חוק האזנות סתר ולהסתכן בהרשעתם.

שמירה על חוק וסדר

אם אתם מתכננים לבצע האזנת סתר ולהקליט דברים של מי מהמשתתפים בשיחה, כדי להשיג ראיה שתוכיח את גרסתכם או תספק בסיס מוצק ומוצדק לתביעה, חשוב להתייעץ עם עורך דין פלילי כדי להסיר ספק. רק אם תדעו, הודות לייעוץ, כי ההקלטה שלכם אינה מפרה את החוק ואינה חושפת אתכם לתביעה, תוכלו לבצע האזנה והקלטה בראש שקט.

שימו לב – אין לראות בדברים הנ"ל סוג של המלצה ו\או ייעוץ מכל סוג

בין לקוחותינו

קבלו הצעת מחיר לפרויקט תמלול בכל מקום בארץ. נציגנו זמינים עבורכם >>>
Call Now Button